Interflora

Trods grundlovsdag og folketingsvalg: Danskerne glemmer ikke far på Fars Dag d. 5. juni31.5.2019 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Selvom vi i år på Fars Dag d. 5. juni skal stemme til folketingsvalget, så forventer Danmarks største formidler af kærlige hilsner, Interflora, ikke, at danskerne glemmer far. Fars Dag har nemlig været i stigning de seneste år, og ifølge Søren Flemming Larsen, administrerende direktør hos Interflora Danmark, fortjener han mindst ligeså meget opmærksomhed som mor. I år planter Interflora et træ for de buketter, øl, vin og spiritus, der blandt andet bliver solgt på Fars Dag d. 5. juni.

Stemmerne er talt op – mor slår alle rekorder12.5.2019 13:49:51 CEST | Pressemeddelelse

Hvis antallet er af blomsterbuketter på Mors Dag søndag kunne sidestilles med stemmer, er der ingen tvivl om, hvem der ville vinde valget. Igen i år oplevede blomsterkæden Interflora en stor stigning i salget af blomsterbuketter og gaver til Mors Dag. Gennem et stort nyt samarbejde med den danske organisation Global Climate Institute i samarbejde med den internationale NGO, WeForest blev der plantet et træ i Zambia for hver buket, der blev sendt til mor.

Videnskabelige studier bekræfter: Far er afgørende for, hvem vi vokser op og bliver til1.6.2018 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Vores far spiller et hav af roller gennem vores liv. Han kan være alt fra vores barndoms helt, over en møgirriterende bestemme-type til en uundværlig handyman og klippe i livet. I en ny artikel i det amerikanske digitale tidsskrift, Fatherly, understreger flere videnskabelige studier, at far betyder uendelig meget for, hvem vi vokser op og bliver til. Danmarks største formidler af kærlige hilsner, Interflora, vil i år hjælpe os alle med at huske at sætte pris på far til Fars dag 5. juni.

Mors dag i fremgang, men de unge halter efter9.5.2018 15:05:55 CEST | Pressemeddelelse

På søndag er det Mors dag, og der er heldigvis mange heldige mødre, som får en kærlig hilsen, for danskerne er vilde med Mors dag som aldrig før. Med en stigning fra 2016-2017 på knap 10 procent, kan Blomsterkæden Interflora tydeligt mærke danskernes begejstring for dagen. Men samtidig oplever blomsterkæden også, at de unge mellem 18-24 år er den aldersgruppe, hvor færrest sender deres mødre en påskønnelse.