Coop Danmark A/S
  • Coop Danmark A/S
  • Roskildevej 65
  • 2620 Albertslund
  • 4386 4468
Pressemeddelelse
502
Menu

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15 | pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te

Fakta klar med første bio-bærepose10.9.2018 07:57 | pressemeddelelse

Som den første landsdækkende kæde i Danmark tilbyder Fakta fra 10. september sine kunder en klimavenlig og genanvendelig bærepose. Den nye pose er plantebaseret, lavet af biobaseret PE (polyethylen baseret på sukkerør) modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. Poserne er lavet af et fornybart materiale, og planterne har optaget CO2, imens de voksede, og derfor er poserne klimavenlige. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. Fakta vil fortsat også sælge den almindelige bærepose, der er 80 procent genanvendelig. Men den nye biopose sælges til samme pris, som den almindelige, 2,75 kr. ”Vi vil gerne gøre det lettere for vores kunder at være mere klimavenlige, når de handler i Fakta, uden at det skal koste dem ekstra. Vi ved, at omtanke for miljø og klima spiller en stadig større rolle for kunderne,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen, Fakta. Fakta har gennem det seneste år styrket sin po

Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 million kroner på seks timer14.8.2018 12:55 | pressemeddelelse

Bare seks timer efter, at Coop Crowdfunding havde udbudt projektet om flere økologiske æbler fra Fejø, var der rejst 1,4 millioner kroner. Pengene kommer fra 128 private investorer, der gerne vil støtte den økologiske produktion og samtidig have et udbytte på 3,25 procent i rente. Æbleproducent Laust Spandet Jensen er meget overrasket over, at det gik så hurtigt. ”Jeg fatter ikke, at der er så mange, der er interesseret. Men det er jo nok fordi, at Fejø æbler er rimelig kendt, og det der med at omlægge til økologi, det er noget, folk gerne vil,” siger Laust Spandet Jensen. Med den nye kapital kan Laust Spandet Jensen tilplante yderligere 8,5 ha jord til med æbletræer, der skal drives økologisk. I dag er der korn og raps på markerne. Der går ca. 5 år før æblerne er i butikkerne. Nicolai Jæpelt, der er projektleder ved Coop Crowdfunding, har aldrig set et projekt blive tegnet så hurtigt før. ”Det rammer en nerve, det der med at man kan støtte økologien, selv købe de æbler, der kommer ud

Thise Mejeri fylder 30 – og fejrer sølvbryllup med Coop6.8.2018 12:15 | pressemeddelelse

Et af dansk dagligvarehandels lykkeligste forhold runder i august et skarpt hjørne. Da fejrer Thise Mejeri og Coop, at de har samarbejdet i 25 år. Samtidig fylder det økologiske mejeri på Salling 30 år. I løbet af de 25 år har samarbejdet udviklet sig fra at omfatte et enkelt produkt til nu at omfatte 175 produkter, hvoraf mange har været nyskabende og sat nye standarder i køledisken: Jersey Minimælk, Skyr, Vesterhavsosten og senest Græsmælk er blot nogle eksempler på de nyskabende mejeri-produkter, som Thise og Coop har gjort til salgssucceser, der har ændret udvalget af mejerivarer. ”Samarbejdet mellem os og Thise har alt det vi ønsker, når vi siger, at vi vil være ”Sammen om bedre mad”. De går nye veje, de skaber produkter med ekstra kvalitet, de har hjertet med i alt hvad de gør – og så er de dejlige at samarbejde med,” siger adm. direktør Peter Høgsted, Coop. Thise Mejeri er på de 30 år gået fra en omsætning på nul til en milliard kr. årligt, hvor Coop står for den største del. Si

Borger-finansieret Brugs åbner med et brag1.8.2018 05:20 | pressemeddelelse

Lørdag den 18. august kl. 8.00 åbner Dagli´Brugsen Stevnstrup efter en omfattende udbygning og modernisering. Det usædvanlige ved åbningen er, at det er den første dagligvarebutik, der er finansieret gennem crowdfunding i så stort format. Cirka 150 af byens borgere har via Coop Crowfunding lånt butikken i alt 3 millioner kr., som var forudsætning for, at den tiltrængte modernisering kunne realiseres. Udover borgerne skød det lokale pengeinstitut, Langå Sparekasse, også penge ind for at støtte lokalsamfundet. Resultatet er blevet en topmoderne butik på knap 600 kvm. ”Det har været et eksperiment. Dels villle vi se om, der er vilje til at gå ind i så store crowdfunding-projektet som dette – der er det største af de ca. 20 projekter Coop allerede har gennemført. Dels vil vi se, hvad det betyder for kundernes loyalitet, når de selv har penge så direkte på spil,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. Kunderne får forrentet deres lån med tre procent om året. Typisk har de hve

FDB Møbler nu i Magasin25.7.2018 06:35 | pressemeddelelse

Interessen for FDB Møbler breder sig, og nu åbner der tre nye showrooms i Magasin på Kongens Nytorv, i Odense og i Aarhus. I forvejen har FDB Møbler også for nyligt åbnet en shop-i-shop i Illums Bolighus på Amagertorv i København. ”Ved at være til stede i Danmarks førende stormagasin og bolighus får vi et godt vindue – destinationer hvor de design-interesserede kunder kan få ”smagsprøver” på, hvad FDB Møbler anno 2018 står for,” siger direktør for FDB Møbler, Ole Kiel. I afdelingerne i Magasin – og Illums Bolighus – kan kunderne opleve en kombination af nogle af de mest populære og klassiske møbler kombineret med nye accessories som f.eks. duge, puder og plaider fra FDB Møbler. De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013 og er igennem tiden tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942 til 1950, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther. De bliver primært solgt på https://shopping.coop.dk/kategori/fdb-moebler https://shopping.coop.dk/kateg

Coop siger farvel til dåser20.7.2018 09:24 | pressemeddelelse

Tomater og de fleste andre former for konserves skal fremover ikke længere være emballeret i metal-dåser i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma. Som led i Coops nye emballagestrategi skifter Coop dåserne i sine egne varemærker, Änglamark og Coop, ud med såkaldte bricks, der primært består af fibre (pap/papir). De første varer er allerede i butikkerne nu. Og i løbet af de kommende 12 måneder vil de fleste emballager være skiftet ud til de nye, langt mere bæredygtige udgaver. ”Med et årligt salg på mere end 12 millioner dåser, vil det formentlig være det emballage-skifte i dansk dagligvarehandel, der har størst betydning for miljøet i mange år,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Den store miljømæssige fordel er, at man skifter fossile materialer, der ikke er fornybare, ud med fibre, der let fornys. Dertil kommer, at der betydelige klimamæssige besparelser, når varerne skal distribueres fra emballageproducent til fødevareproducent, fra producent til lagre, og fra l
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sidste
  • >>
  • Coop Danmark A/S
  • Roskildevej 65
  • 2620 Albertslund
  • 4386 4468