AirHelp
AirHelp

Lisa DalsgaardHead of PR at AirHelp.dk

Kontakt venligst Lisa for interviews med Juridisk Chef Christian Nielsen eller Advokat Lise Roulund.

+45 51234789mail@eyesopen.dk

AirHelp.dk er Verdens førende flykompensationsselskab, som hjælper rejsendemed at søge kompensation, når passagerers fly bliver forsinket, aflyst eller i tilfælde af nægtet boarding. Virksomheden behandler alt papirarbejde, anlægger sag og handler politisk for at støtte forøgelsen og styrkelsen af passagerrettigheder på verdensplan. AirHelp.dk har hjulpet mere end 13 millioner passagerer, har mere end 700 ansatte, og kan hjælpe passagerer i hele Verden, lige meget hvor de flyver til eller fra. 

AirHelp vinder sag: Giver passagerer ret til kompensation ved strejke4.11.2019 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

AirHelp har vundet endnu en sag, som giver flypassagerer ret til kompensation ved personalestrejke. De vundne retssager lægger pres på SAS, som indtil videre har nægtet at udbetale kompensation til de mere end 370.000 berørte passagerer, hvis flyvninger blev aflyst som følge af SAS’ pilotstrejke tidligere på året. I april 2018 fastslog EU-Domstolen, at strejke blandt flyselskabets eget personale ikke kan karakteriseres som en usædvanlig omstændighed, hvilket Københavns Byret nu endnu engang har bekræftet.

AirHelp er passagerernes sidste håb efter dårligt oplyst råd fra svensk forbrugerudvalg30.8.2019 13:05:15 CEST | Pressemeddelelse

Den svenske bestyrelse for forbruger-tvister (ARN) har meddelt, at SAS ikke bør betale erstatning til passagerer, der er berørt af flyselskabets pilotstrejke i løbet af foråret. Ifølge AirHelp, som har det største netværk af advokater, der er specialiseret i flypassagerers rettigheder, er dette råd forkert. AirHelp vil fortsætte med at forfølge sine retssager for at beskytte flypassagerers rettigheder med hensyn til strejken. ARNs henstillinger er ikke-bindende, og har derfor ingen indflydelse på fremtidige resultater i domstolene.

Efter pilotstrejken: AirHelp sagsøger SAS i Danmark og i Sverige!27.8.2019 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Flypassagerer har forgæves forsøgt at gøre krav på erstatning på baggrund af deres aflyste eller forsinkede fly ved SAS-strejken dette forår. Flyselskabet har indtil nu nægtet at udbetale kompensation, og SAS’s administrerende direktør har offentligt tilkendegivet, at SAS ikke vil udbetale kompensation. Derfor går AirHelp.dk nu ind i sagen om passagerrettighederne, og sagsøger SAS i både Danmark og Sverige.

AirHelp.dk oplyser: Mere end 32.000 rejsende mangler stadig at hente deres kompensation fra sidste års flyforsinkelser12.7.2019 08:40:21 CEST | Pressemeddelelse

AirHelp.dk, Verdens førende kompensationsselskab fortæller at næsten 60.000 passagerer fik ret til kompensation grundet flyforsinkelser til eller fra de danske lufthavne, sidste sommer. Der er dog stadig en lang række passagerer, som endnu ikke har hentet dén kompensation, der bare ligger og venter på dem. Passagerer bør derfor være opmærksomme på deres rettigheder denne sommer, så de ikke misser muligheden for at hente deres retmæssige økonomiske kompensation.

AirHelp.dk er Verdens førende flykompensationsselskab, som hjælper rejsendemed at søge kompensation, når passagerers fly bliver forsinket, aflyst eller i tilfælde af nægtet boarding. Virksomheden behandler alt papirarbejde, anlægger sag og handler politisk for at støtte forøgelsen og styrkelsen af passagerrettigheder på verdensplan. AirHelp.dk har hjulpet mere end 13 millioner passagerer, har mere end 700 ansatte, og kan hjælpe passagerer i hele Verden, lige meget hvor de flyver til eller fra.