DI - Dansk Industri

DI: AI stormer frem i erhvervslivet, mens nye regler træder i kraft2.8.2025 10:35:25 CEST | DI - Dansk IndustriPressemeddelelse

Dansk erhvervsliv har for alvor kastet sig over AI-chat. En ny undersøgelse fra Dansk Industri (DI) viser, at syv ud af ti virksomheder nu bruger generativ AI i det daglige arbejde. Det er en markant stigning siden sidste år. Det sker samtidig med, at nye regler i EU’s omfattende AI-forordning om kunstig intelligens træder i kraft den 2. august. DI opfordrer til, at forordningen sættes på pause, mens EU er i gang med en større omgang regelforenkling.

Økonomisk bevidsthed vinder frem i en kompleks verden2.8.2025 10:24:47 CEST | MX PressPressemeddelelse

Privatøkonomi og investering er emner, som mange danskere i stigende grad forholder sig aktivt til. Usikkerhed i samfundsøkonomien, ændringer i boligmarkedet og generelle ændringer i forbrugsmønstre har været med til at øge interessen for at forstå sin egen økonomiske situation og muligheder. Samtidig har teknologiske løsninger gjort det nemmere for den enkelte at søge information og få hjælp til at danne sig et økonomisk overblik.
Power

Succes efter jubilæumskampagne: POWER solgte for 10 millioner kroner på 10 minutter1.8.2025 11:46:45 CEST | PowerPressemeddelelse

Der stod kunder i kø foran samtlige 27 POWER-butikker, da elektronik- og hvidevarekæden i dag skød sit 10-årsjubilæum i gang. Men allerede torsdag aften tyvstartede POWER med et liveshopping-show, hvor der blev solgt for 10 millioner kroner i løbet af de første 10 minutter. Markedsføringskampagnen op til jubilæet er den største satsning i POWERs historie, og kædens direktør er allerede tilfreds: ”Vi har ikke bare satset stort, men kæmpestort, og det har givet pote, for lige nu tæsker salget afsted”.
Digitalt Ansvar

Ny undersøgelse: TikTok stjæler danskernes opmærksomhed, selv når vi gør alt for at slukke skærmen1.8.2025 10:00:00 CEST | Digitalt AnsvarPressemeddelelse

Hverken en nulstilling af platformens algoritme – eller personlige løfter og påmindelser om at scrolle mindre – reducerer danskernes forbrug på TikTok, viser en ny undersøgelse fra Digitalt Ansvar i samarbejde med Norlys. Det understreger, hvor stærkt et greb sociale medier har om os, og at ansvaret for et sundt skærmforbrug ikke kan placeres på den enkelte alene, siger direktør.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sidste
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye