Folketingets Ombudsmand

Skattemyndigheder bør fortsat have fokus på at være tilgængelige på telefonen16.12.2025 10:30:00 CET | Folketingets OmbudsmandPressemeddelelse

I perioden omkring offentliggørelsen af årsopgørelsen i foråret 2025 besvarede Skattestyrelsen lidt over 430.000 opkald, mens cirka 1,7 millioner opkald blev afvist uden at komme igennem eller i kø. Og i den travleste uge – uge 13, hvor der blev åbnet for årsopgørelsen – besvarede Skattestyrelsen cirka 48.000 opkald, mens cirka 412.000 opkald blev afvist. Det er oplyst i forbindelse med en ny undersøgelse fra ombudsmanden af Skattestyrelsens telefonbetjening i årsopgørelsesperioden i 2025. Undersøgelsen har også omfattet Vurderingsstyrelsens og Gældsstyrelsens telefonbetjening fra marts til juni 2025. Her blev cirka 12.000 opkald til Vurderingsstyrelsen afvist, mens knap 106.000 opkald til Gældsstyrelsen blev afvist. De mange afviste telefonopkald får ombudsmanden til at udtale, at styrelserne fortsat bør have fokus på at indrette sig, så de er tilgængelige for telefoniske henvendelser – ikke mindst i spidsbelastningsperioder, hvor mange borgere ønsker vejledning. ”Selv om styrelserne
Bonzer

Hver anden dansker bruger nu AI: Teknologien er blevet hvermandseje på rekordtid16.12.2025 09:31:08 CET | BonzerPressemeddelelse

Danskerne har taget AI til sig i rekordfart. Nye tal viser, at næsten halvdelen af den danske befolkning nu bruger kunstig intelligens. Det er en udvikling, der matcher en eksplosiv vækst i resten af Norden, viser en ny kortlægning fra Bonzer. Det er især i privatlivet, at danskerne har inviteret de nye værktøjer indenfor, når der søges efter information og købsmuligheder.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sidste
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye