
MATAS MODTAGER FIN HÆDER – OG EN UNIK MULIGHED15.9.2025 08:51:52 CEST | Matas A/S | Pressemeddelelse
Copenhagen Business School dannede rammen for afsløringen af en af årets største markedsføringspriser; HBH-prisen. Et initiativ, der blev grundlagt i 1992 af uddannelsesinstitutionen i samarbejde med HBH Fonden, og som har til formål at anerkende en virksomhed, der har leveret et strategisk vigtigt bidrag inden for markedsføring som CBS og HBH-fonden vurderer som det mest værdifulde. Sidste år fik det danske IT-selskab Netcompany hæderen og i år var det så Matas, der fik æren – i øvrigt for anden gang i historien. Indstillingen fra rektor på CBS, Peter Møllgaard lød sådan her: ”Matas vinder prisen, fordi virksomheden har udmærket sig indenfor strategisk markedsføring. Først og fremmest ved at skabe, drive og vækste en kundeklub fra intet til i dag at have mere end to millioner medlemmer. Det er ganske enkelt imponerende”, konstaterer han og supplerer: ”Det er opnået, samtidig med at Matas har formået at skabe en solid vækst, der foreløbig kulminerede med opkøbet af den svenske kæde KIC