• Via Ritzau
  • Globenewswire
  • Business Wire
Region Hovedstaden

Region Hovedstaden fordobler korpset af recovery-mentorer18.12.2018 12:50 | Region Hovedstaden

Erfaringerne med recovery-mentorer i psykiatrien – ansatte der selv har erfaring med psykisk sygdom og er kommet sig – har været så gode, at Region Hovedstadens Psykiatri er på vej mod at fordoble antallet.I begyndelsen af 2017 var der ansat 25 recovery-mentorer, nu er tallet oppe på 43, og i løbet af næste år skal der ansættes 7-8 recovery-mentorer mere, så antallet bliver fordoblet til 50 mentorer i alt.
Coop Danmark A/S

Reklamebranchen skal ændre praksis for reklamefotos efter dom i Højesteret18.12.2018 12:37 | Coop Danmark A/S

Højesteret har i dag underkendt 40 års praksis for brug af genstande som f.eks. tallerkner og skåle i reklamefotos. Det sker i en sag anlagt af designeren og keramikeren Kasper Würtz mod Coop. I nogle tilbudsaviser og på nogle emballager havde Coop anvendt en skål eller en tallerken lavet af Würtz som regi/baggrund i reklamer for koncernens madvarer. For eksempel kunne man på en reklame for flåede tomater se noget af en skål fra Kasper Würtz. Med dagens dom har Højesteret fulgt den linje, som Sø- og Handelsretten havde lagt, og som betyder, at Coop ikke kan bruge Kasper Würtz' skåle og tallerkener, medmindre de kun i meget begrænset omfang er synlige i reklamen. For den brug, der overskred denne grænse, stadfæster Højesteret, at Coop skal betale et vederlag på kr. 200.000 til Kasper Würtz, der dog havde krævet 1,75 million kr. af Coop. Coop ankede Sø- og Handelsrettens dom, fordi man havde fulgt en mere end 40-årig fast branchesædvane for reklamefotos, hvor man har brugt brugsting, der
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sidste
  • >>