16 SøgeresultatDanskernes brug af nyhedsmedier

Hedeselskabet

Skovbruget lancerer ny kampagne: ”Takket være skoven”23.4.2024 08:02:47 CEST | Hedeselskabet | Pressemeddelelse

I en ny kampagne vil skovbrugets parter sætte fokus på den nytte og værdi, Danmark har af et velfungerende og aktivt skovbrug. Det gælder i forhold til klimadagsordenen og den grønne omstilling, sikring af grundvand, reduktion af kvælstofudledning og fremme af natur og biodiversitet. Kampagnens centrale budskaber spiller direkte ind i regeringens ønske om at rejse yderligere 250.000 ha skov og de igangværende grønne trepartsforhandlinger.
Roskilde Universitet

Ny rapport: Færrest betaler for nyheder i Region Sjælland og Region Nordjylland7.11.2023 09:00:00 CET | Roskilde Universitet | Pressemeddelelse

Danskernes villighed til at betale for digitale nyheder har i de seneste år ligget på 19 procent i gennemsnit. Ser man på betalingsvilligheden fordelt på landets fem regioner, er der imidlertid markante forskelle. Det viser en ny rapport fra Center for Nyhedsforskning ved Roskilde Universitet, som også har kigget på tillid og mistillid til nyheder samt brugen af sociale medier.
Roskilde Universitet

Danmark har den laveste andel i Norden af brugere, der undgår nyheder14.6.2023 10:03:32 CEST | Roskilde Universitet | Pressemeddelelse

Undgåelse af nyheder har været et diskuteret emne i mediebranchen de seneste år. Nye tal fra Roskilde Universitets Center for Nyhedsforskning viser dog, at der er færre danskere, der undgår at læse, se og høre nyheder end i resten af Norden og andre sammenlignelige lande. Analysen viser samtidig, at danskerne værdsætter public service-nyhedsmedierne – både i et samfundsmæssigt og i et personligt perspektiv.
Danske Medier

Danske Medier: Fortsat høj tillid til danske nyhedsmedier er gode nyheder i en tid med alvorlige udfordringer20.9.2022 08:25:00 CEST | Danske Medier | Pressemeddelelse

Den årlige rapport af RUC 'Danskernes Brug af Nyhedsmedier' byder i år på mange interessante temaer. Danskerne får nyheder fra flere forskellige sociale medieplatforme, podcasts vinder frem, og unge har andre forventninger til medierne end ældre aldersgrupper. Den vigtigste nyhed er dog ifølge adm. direktør i Danske Medier, at tilliden til nyhedsmedier fortsat er høj.
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye