Better Energy henter to erfarne ledere fra energisektoren til sin bestyrelse

Better Energy meddeler, at Adele Bugge Norman Pran og Nancy Kabalt-Groot er blevet valgt ind i bestyrelsen. De to nyeste medlemmer kommer med en bred vifte af professionel og bestyrelsesmæssig erfaring fra forskellige bæredygtigheds- og energiselskaber.

Adele Bugge Norman Pran & Nancy Kabalt-Groot, Bestyrelsesmedlemer Better Energy

Adele Bugge Norman Pran kommer med erfaring som bestyrelsesmedlem og direktør inden for infrastruktur og bæredygtige løsninger til fødevarer og energi, såsom Yara International, Bane NOR, Argentum Asset Management og HitecVision. Hun tilbragte også over 10 år hos Herkules Capital, hvor hun var partner, fungerende CFO og ansvarlig for investor relations hos en af Nordens største private equity-rådgivere. Adele er også rådgiver for Boards Impact Forum og leder bæredygtighedsudvalg i forskellige organisationer.

"Det er vigtigere end nogensinde, at vi etablerer et vedvarende energisystem i Europa. Med en velafprøvet forretningsmodel og et engageret ledelsesteam er Better Energy godt positioneret til at blive en førende aktør i denne omstilling. Jeg glæder mig til at blive en del af Better Energys bestyrelse og være med til at tage virksomheden til næste niveau," siger Adele.

Nancy Kabalt-Groot har over 20 års erfaring inden for energisektoren og har haft bestyrelses- og lederstillinger hos forskellige energiselskaber. Hendes tidligere erfaring omfatter Nuon (nu Vattenfall), TKI Urban Energy, Formula E-team, Stichting E-laad og netoperatørerne Alliander og Stedin. Hun er i øjeblikket Interim Manager og Partner hos Windkracht 5 og formand for bestyrelsen i Sympower. Hendes erfaring som medlem af bestyrelserne for SCW Systems, Fastned og Ennatuurlijk giver hende en stærk forståelse for Europas grønne omstilling.

"At blive en del af Better Energy er et perfekt match mellem virksomhedens ambitioner og min passion for at gøre en forskel i energiomstillingen. Jeg glæder mig til at være en del af fremtiden og være med til at vækste virksomheden yderligere," siger Nancy.

Adele og Nancy indtræder i Better Energys bestyrelse sammen med bestyrelsesformand Christian Motzfeldt, medstifterne af Better Energy Michael Vater og Mikkel Dau Jacobsen, ATP-repræsentant Claus Wiinbald og Omnes Capital-repræsentant Michael Pollen. Better Energy vil trække på hele bestyrelsens erfaringer i forhold til at levere på sit formål og sin forretningsstrategi.

Rasmus Lildholdt Kjær, administrerende direktør i Better Energy, ser Adele og Nancys erfaring inden for energi, private equity og kapitalforvaltning som et værdifuldt aktiv for virksomhedens bestyrelse.

"Når vi fortsætter vores rejse mod at skalere produktionen af vedvarende energi, vil vi helt sikkert drage fordel af Adele og Nancys erfaring og ikke mindst af deres fælles passion for at drive Europas overgang til vedvarende energi."

Christian Motzfeldt, bestyrelsesformand, glæder sig over Adele og Nancys erfaring som bestyrelsesmedlemmer.

"Jeg ser frem til at arbejde sammen med Adele og Nancy på den fortsatte rejse, der ligger foran os. Deres erfaring med strategisk rådgivning på bestyrelsesniveau vil styrke os, når vi navigerer i et europæisk energilandskab i konstant udvikling."

Udmeldingen kommer i kølvandet på offentliggørelsen af Better Energys årsrapport for 2023, der blandt andet viste, at selskabet mere end fordoblede produktionen af vedvarende energi. Virksomhedens byggeportefølje voksede til 1.700 MWp, med yderligere 14.500 MWp i en voksende udviklingsportefølje. I 2024 vil Better Energy fortsætte med at skalere produktionen af vedvarende energi, der skaber regional værdi gennem et stærkt fokus på lokalinvolvering og naturinitiativer.

Adele Bugge Norman Pran (tv.) & Nancy Kabalt-Groot (th.), Bestyrelsesmedlemer Better Energy
Adele Bugge Norman Pran, Bestyrelsesmedlem Better Energy
Nancy Kabalt-Groot, Bestyrelsesmedlem Better Energy
Adm. direktør i Better Energy, Rasmus Lildholdt Kjær (v.) & bestyrelsesforperson i Better Energy, Christian Motzfeldt (h.)

Om Better Energy

Better Energy er et vedvarende energiselskab, der bygger ny grøn energikapacitet. Vi udvikler, bygger, ejer og driver store vedvarende energiparker med et integreret fokus på lokal og regional værdiskabelse og et stærkt engagement i naturen. Elektriciteten, vi sælger, er billigere end kul, olie og gas, og vi er en af de hurtigst voksende leverandører af solenergi i Nordeuropa med en byggeportefølje på mere end 1.700 MWp og yderligere 14.500 MWp i vores voksende udviklingsportefølje.