Evergrey er tilbage - giver to koncerter i Danmark

De svenske progressive metalhelte Evergrey er tilbage, og er klar til at forlænge deres over 30 år lange karriere med deres 14. album Theories of Emptiness, som de besøger Danmark med til september.

Evergrey
Evergrey Foto: PR

Efter mere end 30 års progressiv metalhistorie er EVERGREY tilbage med udgivelsen af deres fjortende studiealbum, "Theories of Emptiness", som er planlagt til udgivelse  7. juni 2024.

Dette nye kapitel begynder med den fortryllende nye single "Falling From the Sun", der kombinerer tunge riffs med fængende omkvæd og hårdtslående melankolske tekster, og fungerer som en efterfølger til "Ominous" - skåret fra gruppens verdensomspændende topsælgende seneste album, "A Heartless Portrait (The Orphean Testament)".

Under den uforlignelige grundlægger, sanger og guitarist Tom S. Englund, har EVERGREY opretholdt en bemærkelsesværdig status, med optrædener på de største festivaler i verden, såsom Wacken Open Air, Bloodstock, Summer Breeze og Graspop, og gennem tretten studiealbum.

Hvert af disse - der blander mørke, følelsesmæssige temaer med komplekse progressive elementer og melodisk heavy metal - har tjent dem et ry som pionerer inden for genren og sikret deres tidløse aftryk på metal.

Til september kan Evergrey opleves to gange i Danmark, når de giver koncert i Pumpehuset i København og Godset i Kolding.

Billetsalget er startet via allthingslive.dk