Biludlejning i Billund Lufthavn rykker i nye faciliteter

Byggeriet er i gang, og til oktober forventer Billund Lufthavn, at de rejsende kan serviceres i nye moderne omgivelser – tæt på de nuværende.

Jan Hessellund, adm. direktør i Billund Lufthavn og Jørgen Lang, regional manager hos Europcar tog første spadestik den 2. maj

Fundamentet er støbt og arbejdet skrider frem. Et af de nuværende p-områder nordøst for terminalen er godt i gang med at blive omdannet til nye faciliteter til biludlejningsselskaberne i lufthavnen.

Billund Lufthavn, Europcar, Avis/Budget, Hertz, Sixt og Enterprise samt parkeringsselskabet Apcoa har arbejdet tæt sammen i planlægningen af byggeriet. Partnerskabet har haft fokus på, at skabe et moderne og effektivt Car Rental Center, der er parat til at servicere, de cirka 4 millioner rejsende, som årligt benytter Billund Lufthavn.

- Vi værdsætter det tætte samarbejde med Billund Lufthavn og vores kolleger i biludlejningsselskaberne i lufthavnen. Processen omkring byggeriet beviser, at vi sammen kan skabe fremragende faciliteter for rejsende til og fra Danmark. Den igangværende udvikling markerer begyndelsen på en ny æra af service excellence, hvor vi stræber efter at forbedre oplevelsen for vores kunder og besøgende, siger Christian Øien, der er Head of Country hos Europcar.

Stor efterspørgsel
Opgraderingen af biludlejningsfaciliteterne imødekommer den store efterspørgsel for udlejningsbiler i Billund Lufthavn. Samtidig frigør den nye bygning plads i terminalen.

- Vi har set ind i høje væksttal for passagertrafikken. Og det har øget efterspørgslen for nye faciliteter til biludlejningsselskaberne. Der er traditionelt mange rejsende, som har behov for en udlejningsbil, når de lander hos os. Vi har i dag en meget høj kundetilfredshed omkring oplevelsen med at leje bil i lufthavnen. Det høje serviceniveau, forventer vi at kunne fastholde og udbygge. Samtidig får vi frigivet en del kvadratmeter i terminalen, som vi kan udnytte til andre kommercielle formål, fortæller Claus Christiansen, der er kommerciel direktør i Billund Lufthavn.

Mere plads og bedre forhold
Området hvor det nye Car Rental Center opføres, dækker over et areal på ikke mindre end 35.000 m2, hvoraf de 2.500 m2 er under tag, med klargøringsområder, salgskontorer, og øvrige faciliteter i et moderne og fremtidssikret byggeri. Der etableres desuden et passende antal el-ladestandere, så biludlejningsselskaberne hurtigt og effektivt kan oplade deres elbiler, og fortsætte omlægningen af bilflåden mod en grønnere profil.

- I 2002 blev den terminal, som vi kender i dag, indviet og taget i brug. Her flyttede biludlejningsfirmaerne med. Men efter 22 år med en rivende udvikling i både rejseaktiviteten samt måden at drive forretning på for såvel Billund Lufthavn som biludlejningsfirmaerne, var tiden kommet til at flytte i nye faciliteter. Og så glæder vi os over det gode samarbejde vi har haft med biludlejningsselskaberne og Apcoa i planlægningsprocessen, sammenfatter Claus Christiansen.

Yderligere oplysninger:
Claus Christiansen, kommerciel direktør, Billund Lufthavn

Vestdanmarks internationale lufthavn: Vi skal blive endnu dygtigere i 202422.4.2024 14:01:23 CEST | Pressemeddelelse