Ny decentral ventilationsløsning går hånd i hånd med økonomi og sundhed

I løbet af de kommende måneder vil det skandinaviske marked blive introduceret for en ny decentral ventilationsløsning der foruden at sænke CO2 niveauer, effektivt fjerner partikler, skimmel og pollen – reducerer forurening, beskytter bygninger og hjælper allergikere.

Model: AG2000 Airgle Fresh Air Ventilation System

I en tid, hvor sundhed og velvære i uddannelsesmiljøer og daginstitutioner aldrig har været mere kritisk, præsenterer Airgle® Medical Grade en game-changer for skoler, daginstitutioner og offentlige bygninger over hele landet, med en ny økonomisk bæredygtig indeklimaforbedring.

En økonomisk og effektiv nyhed

Den nye ventilationsløsning imødekommer de stramme budgetkrav i den offentlige sektor uden at gå på kompromis med effektiviteten. "Med den nye system fra Airgle® Medical Grade, tilbyder vi en løsning, der håndterer både miljømæssige og økonomiske udfordringer, som mange skoler og daginstitutioner står overfor," forklarer Ulrik Lindkvist, administrerende direktør hos GC Healthcare. "Denne serie er ikke blot effektiv, men også en budgetvenlig investering."

Løsningen er designet til at bekæmpe de almindelige udfordringer med indeklimaet, som mange uddannelsesinstitutioner står over for med alt fra skadelige allergener og skimmelsporer til miljøfremmede partikler og forurenende stoffer, foruden at nedbringe CO2 niveauer fjerner løsningen partikler fra trafik, skimmel og pollen uden de store omkostninger, der normalt altid er forbundet med højteknologiske ventilationssystemer.

"Med en enkel og hurtig installation kan vores kunder opleve umiddelbare forbedringer i indeklimaet, hvilket fører til øget trivsel og koncentrationsevne hos både elever og lærere, hvilket er afgørende for at reducere sygefraværet, som har været en udfordring i mange årtier," fortsætter Ulrik Lindkvist.

Det særlige ved løsningen er dens fleksibilitet: Enhederne kan nemt integreres i eksisterende systemer eller fungere selvstændigt uden krav om kostbare installationer eller ombygninger, med sit design, kan enhederne installeres hurtigt og nemt uden behov for dyre eller tidskrævende renoveringer.

Positive forventninger og feedback fra kommunerne

Produktet, som forventes på markedet inden for 3-6 måneder, har allerede modtaget overvældende positiv feedback fra kommuner, som ser store fordele i den økonomiske effektivitet af løsningen.

"Vores mål er at gøre sundt indeklima tilgængeligt for alle – en mission, som nu er mere opnåelig end nogensinde før" afslutter Ulrik Lindkvist.

Ventilationsløsningen anvender medicinsk godkendt teknologi til effektivt at fjerne skimmel, pollen og forurening, hvilket skaber en markant forskel fra traditionelle løsninger på markedet, det forbedrer bygningers holdbarhed, støtter allergikere, og sænker CO2-niveauer — alt sammen økonomisk effektivt. Fordelene kommer også uden de sædvanlige høje omkostninger forbundet med installation af traditionelle ventilationssystemer.

Om Airgle® Medical Grade og GC Healthcare

Airgle® Medical Grade og GC Healthcare forpligter sig til fortsat at udvikle banebrydende løsninger, der fremmer sundere indeklimaer i uddannelsesinstitutioner og offentlige områder.

Kontakt os i dag for at lære mere om, hvordan vores løsninger vil kunne gøre en mærkbar forskel i din institution.

Lancering af mobil Indeklimaløsning til sikring af luftkvalitet i kritiske områder på dyreklinikker- og hospitaler.16.5.2024 08:03:42 CEST | Pressemeddelelse

I hjertet af hver dyreklinik og dyrehospital er der en konstant strøm af aktivitet. Dyr i nød, bekymrede ejere og dedikerede dyrlæger, der arbejder utrætteligt for at sikre, at hver eneste patient får den bedst mulige pleje. Men med denne konstante aktivitet følger også en række udfordringer – især når det kommer til luftkvaliteten i faciliteterne. Bakterier, vira, støv, kemikalier, lugte og potentielt smitsomme sygdomme kan gøre luften tung og usund at indånde. Det er netop derfor, vi med stolthed annoncerer lanceringen af Airgle® Medical Grade enheder, som snart bliver tilgængelig for dyrehospitaler og dyreklinikker.