Vestjyde har store planer for milliongevinst fra Eurojackpot

Arveforskud til børnene, aktier, ferierejser og golf på legendariske baner – eller måske bare en masse kontanter. Vestjyde har allerede lagt store planer, efter at Eurojackpot har gjort ham til millionær.

Helt stille og roligt og uden de store armbevægelser er en mand fra det yderste Vestjylland lige nu i færd med at planlægge, hvordan hans liv skal forme sig, efter at han for nyligt vandt over 2,5 millioner kroner i Eurojackpot.

Manden lyder afdæmpet, og man kan ikke mærke på ham, at han har vundet, men tag endelig ikke fejl. Det er kæmpestort at vinde så mange penge, slår han fast.

”Når man spiller Lotto eller Eurojackpot, så gør man det jo, fordi man håber at få den store gevinst… og det ER helt fantastisk. Det er alt det, jeg har håbet på. Begejstringen vil ingen ende tage,” siger en mand fra Vestjylland, der har været så heldig at ramme en andenpræmie i Eurojackpot til en værdi af hele 2.521.930 kroner. Skattefrit.

Manden har ikke som sådan manglet penge, men hidtil har hans formue været bundet i huset – og det er noget HELT andet, siger han.

”Han man penge, som bare står i mursten, så føler man jo ikke, at man har dem. Men jeg kan se de her penge inde på min konto, og så mærker jeg dem på en helt anden måde! Jeg kan se dem fysisk. Det kunne faktisk være sjovt at hæve dem og have dem i kontanter!” griner han.

Nogle af pengene skal investeres i aktier, mens en del skal bruges på familien.

”Vi har nogle børn, der nok skal have lidt arveforskud, og så vil vi gøre nogle ting sammen med dem. Vi overvejer at tage på nogle ferier med dem, for så meget er man jo heller ikke sammen med sine børn, efter de er flyttet hjemmefra og har fået børn selv,” siger manden, som dog også vil forkæle sig selv med ture til nogle af de golfbaner, ’som man ikke lige kan komme til at spille på normalt.’

”Det må godt være lidt ekstraordinært. Jeg kunne godt bruge nogle penge på at prøve en mere speciel bane,” siger manden, som også overvejer at købe et nyt sæt golfkøller til sin golfbag.

Han har hørt, at en god driver kan være med til at sænke golf-handicappet:

”Ha! Så skal jeg nok købe TO drivere,” griner han.

Om Eurojackpot

Eurojackpot er lotteriet med de allerstørste præmier. Der er trækninger hver tirsdag og fredag, og puljen varierer fra minimum 63 millioner kroner til maksimum 750 millioner kroner. Den højeste, danske gevinst blev vundet i sommeren 2022, hvor en Eurojackpot-kupon købt i Meny i Blåvand således gjorde en heldig dansker 750 millioner kroner rigere.